onsdag den 21. november 2012

NHK Trophy 2012 forudsigelser - Damer

Mao Asada udfører sit korte program ved Cup of China 2012, som hun vandt.
Også i damernes disciplin vil de japanske deltagere være favoritter til at ende på podiet, omend det ikke vil være uden udfordringer.

Den regerende NHK Trophy sølvvinder og to gange tidligere mester Mao Asada har oplevet en del op- og nedture de foregående sæsoner, men denne sæson startede hun solidt med en sejr ved Cup of China. Asada får brug for en top 4 placering for at kvalificere sig til Finalen, så hun vil ikke forsøge triple axelen for at være på den sikre side - hun får dog brug for at rotere sine andre triple spring.

Den regerende NHK Trophy mester Akiko Suzuki havde et skuffende kort program ved Skate Canada, men hun kom igen i det lange program og tog til sidst sølv. Mht. til at lande og rotere sine triple spring er Akiko stærkere end landsmand Asada, men hun skal undgå at lave for mange fejl i det korte program for at have en chance.

Amerika sender to mulige medaljetagere. Agnes Zawadzki - som endte på en 8. plads forrige år - forbliver svær at forudsige; hun startede sæsonen med en sejr ved U.S. Int'l FS Classic og dernæst blev det en katastrofal sidsteplads ved Japan Open. Hun fik dog løbet to solide programmer ved Rostelecom Cup, hvor hun tog bronze.

Landsmand Mirai Nagasu virker mere fokuseret og stærk denne sæson, og indtil videre denne sæson er det blevet til bronze ved Finlandia Trophy og en 4. plads ved Cup of China. Nagasu skal dog undgå for mange underrotationer for at ende på podiet.

Elene Gedevanishvili overraskede alle med at vinde det korte program ved Skate Canada, men en mindre nedsmeltning i det lange program trak hende ned til en 5. plads. Den samme historie gælder for Ksenia Makarova, som så ofte leverede et stærkt kort program, men derefter bombede det lange til en samlet 6. plads. Begge damer for brug for at levere i det lange program, hvis de vil placere i den øvre halvdel.

Kinesiske Zijun Li overraskede med teknisk stærke programmer ved Cup of China, omend hun havde to fald i det lange program. Hun endte på en 5. plads.

Den sidste japaner er Haruka Imai, som tog bronze ved Nebelhorn Trophy og en 5. plads ved Skate America.

Sofia Biryukova virkede helt ude af springform, da hun efter to meget skuffende programmer endte på en 9. plads ved Cup of China.

Mine forudsigelser
1. Akiko Suzuki JPN
2. Mao Asada JPN
3. Mirai Nagasu USA
4. Agnes Zawadzki USA
5. Zijun Li CHN
6. Haruka Imai JPN
7. Elene Gedevanishvili GEO
8. Ksenia Makarova RUS
9. Sofia Biryukova RUS

Se flere detaljer her.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

det er kun starten af seasonenog jeg læste at Mao asada er tre måneder bagud med sin træning fordi hun holdte en pause efter VM, så jeg tror med lidt mere tid og træning hun nok skal få hendes spring helt på plads, jeg glæder mig til NHK :) håber der vil være nogle live links til konkurrencen

Sequins Galore sagde ...

Jeg håber også at Mao Asada klarer sig godt!

Hvis du leder efter live links til konkurrencer (hvilken som helst), så foreslår jeg at du kigger på forums. Jeg bruger Goldenskate. Når indlæg om det enkelte segment bliver slået op, så bliver links postet hurtigt. Det har duet for mig indtil videre, omend det bliver svært for mig at stå tidligt nok op for at se NHK Trophy. Det er simpelthen for besværligt for mig at poste links uafbrudt på bloggen, og det afhænger også fra bruger til bruger, hvilken links der dur for dem.

Anonym sagde ...

Det kan jeg godt forstå, jeg har også været nød til at lede efter links på nettet fordi GP-konkurrencene oftest blev vist på eurospot 2, og jeg ha desvære kun eurospot... så kende godt det med at nogle links duer mens ande ikke altid gør!