fredag den 27. november 2009

Kostumer - Jana Khokhlova og Sergei Novitski

Den obligatoriske dans: Goldens Waltz

Russiske Khokhlova og Novitski har aldrig været minimalister. Gang på gang bliver deres kostumer vildere og vildere, hvilket oftest medfører overlæssede kostumer, der ikke gør noget for deres linjer (eller skønhed).

Ved Cup of China bar Khokhlova en rød kjole, mens Novitski bar et hvidt jakkesæt. Jeg har aldrig i mit liv set et hvidt jakkesæt, jeg kunne lide, og Novitskis er ingen undtagelse. Det går i et med isen og ligner et mareridt fra 80'erne. Den påsatte krave er tacky og viser bare, at han skulle have brugt en skjorte under jakken istedet for en vest. Khokhlovas kjole var underspillet i forhold til hendes sædvanlige standarder. Jeg kan godt lide skørtet, der består af flere lag plisseret stof. Overdelen er beklædt med røde pailletter og store similisten. De påsatte ærmer er distraherende og unødvendige.

Bedømmelse: 3.25/10.00 (Novitskis kostume trækker omkring 4 point ned)

Ved Skate America bar Khokhlova en ny kjole, mens Novitski beholdte sin, selvom det omvendte ville have været en bedre idé. Khokhlovas kjole var hvid med blå detaljer, og der var sten på ærmerne. Jeg kan godt lide letheden af skørtet, men blomsten på brystet er ikke pæn.

Bedømmelse: 2.00/10.00

Originaldansen
Musik: Russisk folkedans "Vdol po Piterskoi"

I deres originaldans er kostumerne præget af parrets signaturer: farverigt, iøjefaldende og overgjort. Hvis man kigger på Novitskis kostume alene, er den ikke så gal. Bukserne og støvlerne er sorte og simple, og den pinke trøje med de farverige broderier signalerer virkelig "Rusland", hvilket passer godt til dansens tema. Khokhlovas kostume derimod er overkill; kjole, jakke, hat samt strømpebukser. Strømpebukserne ligner nogle, jeg ejede da jeg gik i børnehave. Smid dem, og looket forbedres dramatisk.

Bedømmelse: 2.50/10.00

Fridansen
Musik: "Poliushko Pole (Meadowlands)" af Lev Knipper

Igen nogle meget farvestrålende kostumer. Jeg har ikke så meget imod Khokhlovas kostume, der virker meget lettere i forhold til sine andre kostumer, specielt når hun skøjter. Det korte skørt fremhæver hendes ben, når parret udfører deres skøre og akrobatiske løft. Parret lavede dog en fejl, da de valgt at gå efter et matchy-matchy look. Der bliver simpelthen for meget rød farve på isen, hvilket ikke hjælpes af, at Novitskis kostume ser 5 størrelser for stort ud; han ligner en nærmest en ballon, når de suser over isen.

Bedømmelse: 2.00/10.00

Ingen kommentarer: