fredag den 11. maj 2012

Kostumer - Tessa Virtue og Scott Moir

Vores verdensmestre i isdans Tessa Virtue og Scott Moir har endelig haft en sæson total skadefri. Parret har derfor haft rig mulighed for at fremvise et utal af kostumer.

Den korte dans
Musik: "Hip Hip Chin Chin" af Club des Belugas, "Temptation" af Diana Krall, "Mujer Latina" af Thalia

Den korte dans denne sæson var til latinrytmer, og som det er kutyme holdte Virtue/Moir sig til noget stramt, kort og sexet. Moir var helt simpel i sort fra top til tå, mens Virtue lyste op i koboltblå. Kjolen med dyb ryg havde blå- og sølvfrynser på skørtet, der bevægede sig flot til de nærmest obligatoriske hofteryk. Masser af sten på kjole og halsudskæring tilfører ekstra bling.

Et sæt smukke kostumer, omend jeg synes at kjolens halsudskæring er en smule overgjort med de ekstra stropper og store sten, og overordnet set oser kjolen mere af disco end af latin.

Min bedømmelse: 7.75/10.00
 

Ved Grand Prix Finalen havde Virtue skiftet til en kortere lys pink frynsekjole. Denne havde ligesom den forrige også åben ryg, men frynserne gik ned i lag og farven blev gradvis mørkere. Kjolen var også dækket af sølvglimmer, omend disse er lidt sværere at se pga. frynserne. Ikke overraskende gjorde kjolen sig godt i bevægelsen, omend snittet til tider fik Virtue til at se en smule kasseformet ud.

Min bedømmelse: 7.50/10.00

Ved de nationale mesterskaber vovede Moir sig ud i noget mere dristigt, da han bar en sort/hvid skjorte med dyreprint. Dette faldt ikke helt i min smag, idet den slet ikke passede med Virtues kjole og i selv bare ikke var særlig pæn. Dette var heldigvis også den eneste konkurrence, hvor han brugte denne skjorte.

Min bedømmelse: 6.00/10.00


Virtue gemte det største skrud til sæsonens afsluttende mesterskaber. Her bar hun nemlig dyb fuchsia kjole med bindesnører både foran og på ryg, og skørtet bestod af meget store, lagdelte flæser af skinnende satin. Store farvede blomster af glimmersten prydede kjolen overdel. Jeg kan godt lide kjolens farve og detaljerne på ryggen, men skørtet virker alt for overvældende og passer ikke til resten af kjolen.

Min bedømmelse: 7.00/10.00

Fridans
Musik: Funny Face (soundtrack) af George Gershwin

Til fridansen valgte parret at løbe til musikken fra Virtues yndlingsfilm "Funny Face" med Audrey Hepburn og Fred Astaire, og Virtue og Moir ligner da også næsten tro kopier af disse - i hvert fald med hensyn til kostumerne. Ved Finlandia Trophy var hun en hvid let transparent (bryllups)kjole med dyb ryg, mens han var i sorte bukser, hvid skjorte og rød bindeslips.

Det er altid svært at bære en fuldstændig hvid kjole ved konkurrencer, da man let falde i ét med isen. Dette sker desværre også for Virtue, men derudover er jeg ikke vild med kjolen pga. snittet og dens lidt kedelige fremtoning. Jeg kan dog godt lide Moirs renskurede look.

Min bedømmelse: 6.00/10.00 


Resten af sæsonen valgte Virtue at danse i noget mere farvestrålende. Hendes røde kjole drog ligesom det forrige kostume også stor inspiration fra filmen, men denne gang var der ikke risiko for at hun skulle blive usynlig. Kjolen havde et simpel snit, men rød glimmerkant foroven, draperet slids og halskæde var nok til at give kostumet det nødvendige indtryk.

Min bedømmelse: 8.00/10.00

Gala
Musik: "I Want to Hold Your Hand" af The Beatles, fremført af T.V. Carpio

Parret galaprogram er blidt og romantisk, og dertil bar canadierne passende kostumer. Hendes hvide kjole havde et let og asymmetrisk skørt med læg, og den dybe udskæring foran og på ryg var pyntet med sølvglimmer og ved taljen. Han var simpel i sorte bukser og grå skjorte med svage prikker.

Min bedømmelse: 7.50/10.00 


Senere på sæsonen skiftede Virtue over til en anden hvid kjole, dog med sorte detaljer. Det lette skørt bestod af mange lag med sort kant, og overdelen var dækket af sorte pailletter, som graduerede nedad. Kjolen er mindre romantisk, men med mere bid, hvilket er rart at se.

Min bedømmelse: 8.00/10.00

Gala
Musik: "Ain't No Mountain High Enough" af Marvin Gaye & Tammi Terrell

Deres nye disco galaprogram var i en helt anden boldgade i forhold til deres sædvanlige programmer, og kostumerne var da også mere spraglede end man er vant til. Virtue glimtede i en asymmetrisk kjole med åben ryg og sølvbælte. I min stil var kjolen overdænget komplet dækket sølv, lys- og mørkeblå pailletter - sequins galore! Moir glimtede også (subtilt) med i en sort satinskjorte.

Min bedømmelse: 8.50/10.00

Ingen kommentarer: